Första fyspasset på 4-ever

Redo!

Jag har inte fystränat på sååå länge. Minns inte sist, kanske två månader sedan och min svanskota känns äntligen bättre. Det är nu fem veckor sedan jag föll på den i Costa Rica efter att ha satt mig i en hammock, damn det gjorde verkligen sjukt ont. Innan jag reste från Sverige brukade jag träna på House Of Shapes ett par gånger i veckan (Hornstull i Stockholm). De erbjuder gym, dansklasser och många grymma pass som Boxfys med Jakob varje torsdag som jag ÄLSKAR.

Jakob är också redo!

Jakob är van vid att jag är all over haha <3 Han är PT, dansare och har fler internationella meriter inom kampsport. Man vill inte möta Jakob i en mörk gränd och börja kaxa med andra ord (jag menar, som tränare på landslagsnivå inom Svenska Kungfu & Wushuförbundet så borde man säga holá och gå vidare).

 

Att kramas är en stor del av en boxares liv.

Vi övade sparkar blandat med fysövningar. Det jag gillar med att boxas är att man kan ”ta ut sina aggressioner”, kanske en klyscha med det funkar verkligen och stressen rinner av en direkt. Här är ett par fysövningar vi gjorde mellan boxningen som man kan göra hemma (ex. 3 varv):

  • 10 knäböj
  • 10 knäböj upp på tå
  • 10 knäböj med upphopp
Post-träning.

Är det bara jag som ibland får eksem av mitt egna svett? Haha! Well, träningen gick bra förutom att jag tog i lite för hårt i ett slag och knäckte tummen lite. Den gör lagom ont just nu men det kommer att gå över. Jag känner mig lite tuff som ”skadat mig i en boxflight” 😉

Joina mig på House Of Shapes!! Nästa vecka ska jag träna där med en PT och filma det exklusivt till min blogg här på Sporthälsa, tjohooo! Ser fram emot att gå danspassen också och efter att ha dansat sig svettig ler jag alltid hela vägen hem.

Ha en fin fredag,
Sandy

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras